Uprawnienia lotnicze:
SEP(L) – Uprawnienie do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych lądowych (bez pływaków).
Uprawnienie jest ważne na samoloty z silnikami tłokowymi. Okres ważności – 2 lata.
MEP(L) – Uprawnienie do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych. Okres ważności – 1 rok.
IR/SE – Uprawnienie do wykonywania lotów IFR (w nocy) na samolotach jednosilnikowych. Okres ważności – 1 rok.
IR/ME – uprawnienie do wykonywania lotów IFR (w nocy) na samolotach wielosilnikowych. Okres ważności – 1 rok.
Dodatkowe uprawnienia lotnicze:
ICAO ENG LVL – Upoważnia do prowadzenia korespondencji radiowej z pokładu statku powietrznego w języku angielskim.
MCC – Współpraca w załodze wieloosobowej. Ukończenie tego kursu nie jest wpisywane do licencji i nie ma egzaminu „państwowego”. Po jego ukończeniu dostajemy certyfikat. Jeśli chodzi o wymagania przewoźników to wymagają oni najczęściej certyfikatu z części praktycznej oraz teoretycznej.
JOC – Zapoznanie się z samolotami z silnikami odrzutowymi. Nie ma egzaminu państwowego. Po jego zakończeniu otrzymujemy “jedynie” certyfikat który może przydać się w niektórych liniach lotniczych.